De kennismaking

Terug naar blogs

Je besteedt ontzettend veel tijd aan het vinden van de juiste medewerkers. Het uitzetten van de vacature, het selecteren van kandidaten, sollicitatiegesprekken, nóg meer gesprekken en dan, als de ideale kandidaat gevonden is, het onboarding proces. Zodra de nieuwe medewerker eindelijk op zijn plek zit, hoop je natuurlijk dat dit het begin is van een geweldige en hopelijk jarenlange samenwerking. Hoe zuur is het als een medewerker dan na een jaar komt melden dat hij een andere baan heeft gevonden? Een baan die hem meer geld, meer uitdaging, meer kansen biedt. Zag je het aankomen? Was er iets dat je had kunnen doen om het te voorkomen?

Loyaliteit van medewerkers is niet vanzelfsprekend; het moet verdiend worden. En dat betekent dat jij als werkgever aan de slag moet. Want loyaliteit ontstaat wanneer een werknemer zich goed voelt bij jou. Gezien, gehoord, uitgedaagd en gewaardeerd. Een tevreden medewerker is niet alleen loyaler, maar hij is ook productiever en minder vaak ziek. Het investeren in werknemerstevredenheid is dus eigenlijk cruciaal voor je bedrijfssucces. De vraag is dan alleen: waar begin je? Laten we dan starten met een andere vraag: weet jij van je werknemers hoe het met hen gaat? Als het antwoord ‘nee’ is, hebben we goed nieuws voor je; je bent niet de enige die het niet weet en we kunnen je helpen om erachter te komen. Om je hier meer over te vertellen, komen we graag met je in contact.

Maak een afspraak

 


Deel dit blog